«Στραβάδια» είναι, δεν ξέρουν, και πρέπει να μάθουν. Γι’ αυτό και ξεκίνησαν να κάθονται στα θρανία προκειμένου να περάσουν από επείγοντα και ταχύρρυθμα «φροντιστήρια» για να ενημερωθούν για τα νέα τους πολλαπλά καθήκοντα και τις αυξημένες τους αρμοδιότητες. Το θέμα είναι βέβαια πόσοι απ’ αυτούς θα μάθουν, και πόσοι θα αποδειχθούν... σκράπες. Για τους πρώτους «Καλλικρατικούς» άρχοντες μιλάμε, δηλαδή για τους πρόσφατα εκλεγμένους περιφερειάρχες και Δημάρχους, που καλούνται μέχρι την 1η Γενάρη να εμπεδώσουν την «Καλλικρατική» μεταρρύθμιση, για να μην κάνουν γκάφες και τινάξουν το νέο οικοδόμημα στον αέρα.
Και ξέρετε ποιο είναι το πιο βασικό μάθημα που απαιτεί πολύ μελέτη από την πλευρά των νέων «Καλλικρατικών» Σωτήρων μας; Το μάθημα που έχει σαν τίτλο «ΟΧΙ ΣΠΑΤΑΛΕΣ». Σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών, βρίσκονται σε εξέλιξη 257 διαγωνισμοί που αφορούν τον «Καλλικράτη», 24μ αποφάσεις που αφορούν τους νέους Δήμους δημοσιεύονται άμεσα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθώς και 21 Προεδρικά Διατάγματα όπως και 26 υπουργικές αποφάσεις που αποτελούν την κανονιστική πράξη ώστε να ξεκινήσει η εφαρμογή του.
Μπορεί λοιπόν οι πολίτες σε αυτές τις εκλογές να ψήφισαν με διάφορα κριτήρια επιλογής, από το εκλογικό δίλημμα μέχρι την αντιμνημονιακή ψήφο διαμαρτυρίας, ή απλά την ενίσχυση κάποιου κόμματος, όμως τώρα, έρχεται η ώρα που ι πρώτοι αιρετοί του «Καλλικράτη» καλούνται να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά, μιας και συντελείται μια τεράστια μεταφορά διοικητικής οικονομικής και εν μέρει πολιτικής εξουσίας στις αποκεντρωμένες και αυτοδιοικούμενες δομές της Πολιτείας.
Με το δίκιο τους για παράδειγμα οι Περιφερειάρχες, θα μπορούν να αισθάνονται σαν «μικροί πρωθυπουργοί», και οι Αντιπεριφερειάρχες σαν «μικροί υπουργοί», αφού από τον Γενάρη οι Περιφέρειες παραλαμβάνουν τις αρμοδιότητες που αφορούν τον Περιφερειακό αναπτυξιακό προγραμματισμό όπως: την κατάρτιση και εκτέλεση των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων την κατάρτιση και εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς, και την διαχείριση των υδάτινων πόρων.
Επίσης, στα χέρια των Περιφερειαρχών περνούν κρίσιμες αρμοδιότητες από τους χώρους της Υγείας και της Πρόνοιας. Ενδεικτικά επίσης, αναφέρονται οι αρμοδιότητες των Δημοσίων Υγειονομικών Περιφερειών, της ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών κλινικών, ιατρείων, οδοντιατρείων, διαγνωστικών και θεραπευτικών κέντρων, προνοιακών επιχειρήσεων κ.λ.π. Ακόμη, οι αρμοδιότητες των προγραμμάτων δημόσιας υγείας, των μονάδων ψυχικής υγείας, καθώς και των μονάδων φροντίδας των ηλικιωμένων.
Στον τομέα των έργων και των υποδομών στους Περιφερειάρχες δίνονται οι αρμοδιότητες της κατασκευής, συντήρησης και ανακαίνισης οδών, όπως και της κατάρτισης των αντίστοιχων μελετών. Τέλος, εκτός όλων των άλλων, σημαντικές αρμοδιότητες περιέρχονται στους περιφερειάρχες και στον τομέα των συγκοινωνιών.
Ούτε οι δήμαρχοι όμως, μπορούν να θεωρούνται αδικημένοι, αφού στις ήδη κατοχυρωμένες αρμοδιότητές τους, έρχονται κι άλλες:
Στον τομέα του Περιβάλλοντος, η έκδοση των οικοδομικών αδειών και οι εντοπισμένες πολεοδομικές εφαρμογές. Η έκδοση, ο έλεγχος μελετών και αδειών και η εφαρμογή των ρυμοτομικών σχεδίων. Οι προτάσεις αναπλάσεων περιοχών, η διαχείριση των στερεών αποβλήτων, και οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι του οπλισμού σκυροδέματος και της ποιότητας των προϊόντων τσιμέντου στις οικοδομές.
Στα χέρια των νέων δημάρχων περιέρχονται αρμοδιότητες και στον συγκοινωνιακό τομέα, όπως της εκτέλεσης έργων διασφάλισης των συγκοινωνιακών υποδομών, της μελέτης έργων σήμανσης, ηλεκτροδότησης και ηλεκτροφωτισμού του οδικού δικτύου, του καθορισμού των αστικών λεωφορειακών γραμμών κλπ.
Στον τομέα της Παιδείας, οι Δήμαρχοι αναλαμβάνουν την εποπτεία της Δια βίου Μάθησης, την ανέγερση, λειτουργία και συντήρηση των σχολικών μονάδων. Αρμοδιότητες αποκτούν επίσης στους τομείς της γεωργίας και της κτηνοτροφίας. Όπως της λειτουργίας των γραφείων Γεωργικής Ανάπτυξης, των Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων της διαχείρισης των βοσκοτόπων, της λειτουργίας των κτηνιατρείων, των υδατοκαλλιεργειών, κλπ.
Επίσης, στον τομέα της πρόνοιας και της καθημερινής ζωής των πολιτών, οι δήμαρχοι αναλαμβάνουν σειρά πρόσθετων αρμοδιοτήτων που μεταφέρονται από τις καταργούμενες νομαρχίες, με κυριότερη εκείνη της έκδοσης σειράς επαγγελματικών αδειών, της χορήγησης των επιδομάτων σε άτομα με ειδικές ανάγκες, της επιβολής κυρώσεων σε γιατρούς και φαρμακοποιούς κλπ.
Μάλιστα κύριοι. Όλα αυτά περνάνε στα χέρια των Περιφερειαρχών και των Δημάρχων, κι όπως καταλαβαίνετε, εδώ δεν έχουμε ούτε ένα, ούτε καν δύο καρπούζια κάτω από μία μασχάλη. Εδώ έχουμε είκοσι και τριάντα καρπούζια κάτω από την μία, και άλλα τόσα κάτω από την άλλη μασχάλη! Πως διάολο λοιπόν θα τα σηκώσουν όλα αυτά οι νέοι «Σωτήρες» μας; Κατ’ αρχήν, για να τα σηκώσουν, πρέπει να ξέρουν πως σηκώνονται. Πρέπει δηλαδή, να έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις. Από την άλλη, για να πεις ότι θα σηκώσεις με επιτυχία τόσες αρμοδιότητες, χρειάζεσαι λεφτά. Όταν βγαίνει όμως ο ίδιος ο υπουργός Εσωτερικών Ραγκούσης και σου λέει ότι υπάρχουν κάποια λεφτουδάκια για τον «Καλλικράτη», αλλά όχι για σπατάλες, τι εννοεί; Εννοεί ότι οι νέοι «Καλλικρατικοί» Περιφερειάρχες και Δήμαρχοι καλούνται να κολυμπήσουν στα βαθιά, εκεί που κάνουν πιάτσα οι καρχαρίες, χωρίς κρατικά σωσίβια στήριξης. Με λίγα λόγια τους λέει, να ταράξουν με άγρια φορολόγηση τους υπηκόους πολίτες τους.
Τέλος, δημιουργείται ακόμα μια απορία. Πως είναι δυνατόν, μέχρι σήμερα, και με σαφώς λιγότερες αρμοδιότητες, οι περισσότεροι Αυτοδιοικητικοί κουμανταδόροι να χαρακτηρίζονται από πολίτες-δημότες σαν αποτυχημένοι, και τώρα με μεγαλύτερους και περισσότερους μπελάδες στο κεφάλι τους, να θέλουν να μας πείσουν ότι θα πετύχουν;
Πώς είναι δυνατόν μέχρι σήμερα, ένας Δήμαρχος να μη μπορούσε να λύσει κάποια σοβαρά προβλήματα, μόνο στον τομέα ευθύνης του, που ήταν ένας Δήμος, και τώρα που έχει να κάνει και με τα προβλήματα των άλλων περιοχών που συγχωνεύθηκαν στον Δήμο του, να θεωρεί ότι θα τα πάει καλύτερα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου