Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011

Θα ξανασφυρίξει;

Είναι γεγονός πως σε όλο τον κόσμο ο σιδηρόδρομος αποτελεί το πιο διαδεδομένο και αξιόπιστο μέσο μεταφοράς, και μόνο στην  Ελλάδα από τις διαχρονικά ακολουθούμενες πολιτικές, όχι απλά απαξιώθηκε με την απουσία εκσυγχρονισμού και ανταγωνιστικότητας, αλλά στην περίπτωση της Πελοποννήσου, μετά από 120 χρόνια λειτουργίας, καταργήθηκε κιόλας.

Το πιο τραγικό είναι ότι τα τελευταία χρόνια  δαπανήθηκαν μεγάλα ποσά για την ανανέωση των σιδηροτροχιών και αγοράσθηκε τροχαίο υλικό για να εξυπηρετηθεί η συγκεκριμένη γραμμή.  Λόγω όμως της ιδιαιτερότητας της γραμμής, δηλ. το εύρος ενός μέτρου, δεν μπορεί το πρόσφατα αποκτηθέν τροχαίο υλικό ,να χρησιμοποιηθεί πουθενά αλλού εκτός ίσως του Τρικουπικού της Αιτωλοακαρνανίας.
Παρήγορο σημάδι ωστόσο τις μέρες αυτές  αποτελεί το γεγονός πως Γερμανοί επιχειρηματίες επισκέπτονται τους νομούς της Πελοποννήσου και ζητούν από τους δημάρχους και τους αυτοδιοικητικούς παράγοντες της περιοχής, να υποστηρίξουν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την πρόταση που έχουν καταθέσει προκειμένου να αναλάβουν την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, με τοπικές επιβατικές μεταφορές, εμπορευματικές μεταφορές και τουριστικούς - μουσειακούς συρμούς. Και είναι παρήγορο γιατί το κατ’ εξοχήν οικολογικό μέσο μεταφοράς υπάρχει ελπίδα να ξανασφυρίξει στα μέρη μας. Δεν ξέρουμε υπό ποία μορφή θα υπάρξει, δεδομένου ότι  η προσέγγιση της σιδηροδρομικής μετακίνησης ως μίας γενικής υπηρεσίας δημόσιας μεταφοράς για περιοχές, όπως η Πελοπόννησος, είναι πλέον παρωχημένη. Παρόλα αυτά, όπως αναφέρει και η έκθεση του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας: «μία προσέγγιση προσδιορισμού συγκεκριμένων τμημάτων δυνητικής πελατείας, με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και συγκεκριμένες ανάγκες, που θα οδηγήσει στη διαφοροποίηση σιδηροδρομικών υπηρεσιών και στην παροχή υπηρεσιών προσαρμοσμένων και εναρμονισμένων με αυτές τις ανάγκες, ανταποκρίνεται στη σύγχρονη αντίληψη περί σχεδιασμού και λειτουργίας περιφερειακού σιδηροδρομικού δικτύου». Γι αυτό και το όφελος από την επαναλειτουργία του τρένου, αναμφισβήτητα, θα είναι μεγάλο για την Πελοπόννησο. Απομένει να συμφωνήσει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στην πρόταση των ξένων επενδυτών, ώστε σύντομα το τρένο να σφυρίξει και πάλι όχι δυο και  τρεις, αλλά πολλές  φορές.