Προ των πυλών της κατάρρευσης βρίσκεται η τοπική αγορά της Τρίπολης, σε όλα τα επίπεδα και χωρίς καμιά εξαίρεση. Η μείωση των εισοδημάτων μισθωτών και συνταξιούχων σε συνδυασμό με τις αυξήσεις ΦΠΑ ή τις μεγαλύτερες παρακρατήσεις, έχουν προκαλέσει στέγνωμα της αγοράς και πλέον η ταύτιση με τον Αρθουρ Μίλλερ, και το έργο του “ο θάνατος του εμποράκου” είναι γεγονός. Το βλέπουμε στα άδεια καταστήματα, το ακούμε από τα χείλη των ίδιων των εμπόρων, το ψηλαφούμε στα εναγώνια βλέμματα των υπαλλήλων που καθημερινά χάνουν τις δουλειές τους.
Η καταναλωτική δύναμη έχει πέσει κατακόρυφα, ο τζίρος των καταστημάτων έχει συρρικνωθεί και οι έμποροι προχωρούν σε διάφορες προσφορές προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και η αδυναμία των καταναλωτών να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, έχουν εκλογικεύσει τις αγορές, γεγονός που καταγράφεται στις μεγάλες μειώσεις των τιμών, ή στις σημαντικές προσφορές όπως αυτή που έχει να κάνει με την αγορά ενός προϊόντος και την προσφορά ενός άλλου ίσης αξίας, κλπ.
Σε παρόμοιο κλίμα σκληρού ανταγωνισμού και δελεαστικών προσφορών βρίσκονται και οι αλυσίδες των σουπερμάρκετ, παρά το γεγονός ότι η μείωση της κατανάλωσης είναι πολύ μικρότερη από τους άλλους κλάδους του λιανεμπορίου. Με σπάσιμο των τιμών σε εκατοντάδες επώνυμα προϊόντα θα διεκδικήσουν κατά τη διάρκεια των τελευταίων 20 ημερών του χρόνου το μερίδιο του οικογενειακού προϋπολογισμού που τους «αναλογεί».
Η κρίση δείχνει τα .. . «δόντια» της. Ο εμποράκος ψυχορραγεί και ο εργαζόμενος αργοπεθαίνει. Θα πρέπει να το προσέξουν πολύ στην κυβέρνηση, διότι οι μικροεπιχειρήσεις είναι η ραχοκοκαλιά της οικονομίας μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου