Μπορεί οι εθνικές οδοί να είναι ένα τεράστιο εργοτάξιο, μπορεί να είναι γεμάτες από σημεία καρμανιόλες και τα έργα να έχουν «παγώσει» λόγω κρίσης, η αλήθεια είναι όμως ότι εμείς δεν πάψαμε ποτέ να τους πληρώνουμε σαν να ήταν το πιο υπερσύγχρονο οδικό δίκτυο στον κόσμο!
Τα περισσότερα προχωρούν με ρυθμούς χελώνας, και κάποια έχουν σταματήσει.Σε άλλα έργα υπάρχει πρόβλημα με τις χαράξεις που πρέπει να αλλάξουν μεταβάλλοντας τις συμβάσεις, σε άλλα υπάρχουν προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις και κάποια κινδυνεύουν να μην γίνουν καθόλου.
Παρ’ όλα αυτά, οι κατασκευάστριες εταιρείες έχουν ήδη τσεπώσει σημαντικές προκαταβολές από την κρατική συμμετοχή και προεισπράττουν διόδια. Ακόμα κι αν τα έργα έχουν προβλήματα στήνουν νέους σταθμούς διοδίων με τσουχτερές τιμές. Από το «πακέτο» των μεγάλων έργων οι συμβάσεις των οποίων υπογράφηκαν και επικυρώθηκαν από την Βουλή πριν από τρία χρόνια, τα περισσότερα καρκινοβατούν. Το χρονικό διάστημα είναι μεγάλο, όπως λένε ειδήμονες από τις κατασκευαστικές εταιρείες και θα περίμενε κανείς να είχε υλοποιηθεί ένα σημαντικό κομμάτι τους. Όμως στην πράξη, άλλα βλέπουμε.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα το υπουργείο του Ρέππα, περίπου στο 50% με 60% του συμβατικού χρονοδιαγράμματος των έργων έχει υλοποιηθεί μόλις το 13% μέχρι 24%. Είναι μόνο δύο οι περιπτώσεις έργων, η υλοποίηση των οποίων έχει ξεπεράσει το 50%: Οι αυτοκινητόδρομοι Κόρινθος-ΤΡΙΠΟΛΗ, και Μαλιακός-Κλειδί. Κι όμως... Σε έργα που δεν ολοκληρώνονται ποτέ, εμείς πληρώνουμε «χρυσάφι».
Όταν τα έργα στις εθνικές οδούς έχουν βαλτώσει, οι δρόμοι είναι σε άθλια κατάσταση, και οι σταθμοί των διοδίων δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να πληθαίνουν, και φυσικά να ακριβαίνουν, εύλογα δημιουργείται το ερώτημα: Ο Ρέππας τι κάνει; Η αλήθεια είναι πως για τις τιμές στα διόδια, πήρε μια πρωτοβουλία. Όχι βέβαια για να τις μειώσει. Το αντίθετο. Ανέβαλλε για το μέλλον, (κοντινό ή μακρινό κανείς δεν ξέρει) την επαναδιαπραγμάτευση των διοδίων. Ο λόγος που επικαλέστηκε: Το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον.
Ερώτηση: Για τους πολίτες, το περιβάλλον δεν είναι δυσμενές; Δεν έχουν συνεχώς αυξανόμενους φόρους να πληρώνουν; Τα εισοδήματά τους δεν έχουν καρατομηθεί; Γιατί δηλαδή θα πρέπει να πληρώνουν αδρά, για μια παρεχόμενη υπηρεσία που στο κάτω της γραφής είναι πολύ χαμηλής ποιότητας;
Κάνοντας έναν μικρό, πρόχειρο απολογισμό βλέπουμε ότι επί υπουργίας του Ρέππα, αυξήθηκαν τρεις φορές τα κόμιστρα των διοδίων και οι σταθμοί όχι μόνο δεν μειώθηκαν αλλά αυξήθηκαν. Επίσης επί υπουργίας του χρησιμοποιήθηκαν οι αστυνομικές δυνάμεις για να εκφοβίζουν με την παρουσία τους τους πολίτες που αρνούνται να πληρώσουν τα διόδια. Αντί για μειώσεις, ο Ρέππας δεν παρέλειψε να προειδοποιήσει τα μέλη του κινήματος «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΔΙΟΔΙΑ» από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού «ALPHA» στις 14-9-2010, ότι η εταιρεία κρατάει τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός τους και μπορεί να προσφεύγει εναντίον του δημοσίου και να ζητάει αποζημίωση.
Απαντώντας στον Ρέππα, τα μέλη του κινήματος «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΔΙΟΔΙΑ» τόνισαν ότι στο άρθρο 24 του Ν. 3555/2007 με τον οποίο κατοχυρώνεται η παραχώρηση τμήματος Εθνικής Οδού σε εταιρεία, ορίζεται ότι το Δημόσιο δεν φέρει ευθύνη για την βεβαίωση και είσπραξη των κομίστρων στα διόδια. Αυτή βαραίνει μόνο τον παραχωρησιούχο, ο οποίος δεν δικαιούται να απαιτήσει από το Δημόσιο οποιαδήποτε αποζημίωση!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου