Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

Ευκαιρίες του καλοκαιριού

Δυο μήνες  ευκαιριών με τιμές "σκοτωμένες" σε ρούχα, παπούτσια, είδη νοικοκυριού, έπιπλα και ηλεκτρονικά έχουν από πλέον στη διάθεσή τους οι καταναλωτές. Οι θερινές εκπτώσεις που ξεκίνησαν προ δεκαημέρου και θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος  Αυγούστου, κάνουν τους  εμπόρους της Τρίπολης  να ονειρεύονται... έστω και μια μικρή ενίσχυση των πωλήσεών τους, προκειμένου να διαχειριστούν και να καλύψουν τα έξοδα για τις πρώτες ανάγκες των επιχειρήσεών τους.
Μικροί και μεγάλοι της αγοράς προχωρούν σε γενναίες μειώσεις τιμών που θα φτάσουν μέχρι και 70%. Είδη ένδυσης και υπόδησης έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης, ενώ σε είδη νοικοκυριού, έπιπλα και ηλεκτρονικά οι μειώσεις είναι μικρότερες.  Επίσης, στη... μάχη της προσέλκυσης καταναλωτών ρίχνονται οι άτοκες δόσεις, οι διαγωνισμοί με δώρα και διάφορες προωθητικές ενέργειες. Το διαφορετικό στοιχείο σε αυτές τις εκπτώσεις είναι το "παζάρι" που γίνεται ανάμεσα στους καταστηματάρχες και τους πελάτες τους, με τους δεύτερους να πιέζουν και να απαιτούν για ακόμη χαμηλότερες τιμές.
Τη … μάχη αναμένεται να κερδίσουν τα πολυκαταστήματα, τα οποία έχουν μεγάλα περιθώρια κέρδους, άρα και μείωσης των τιμών. Το μεγάλο πολυκατάστημα που εδώ και λίγες μέρες άνοιξε τις πύλες του,  έλκει για την ώρα το  ενδιαφέρον του κοινού, δεν παύουν ωστόσο και τα μικρότερα να μπαίνουν στη μάχη, αφού γι αυτά η αύξηση του τζίρου τους είναι και θέμα επιβίωσης.
Η αγορά είχε αρχίσει  βέβαια τον ρυθμό των εκπτώσεων νωρίτερα. Η ανάγκη που έχουν οι επιχειρήσεις για ρευστό τις οδήγησε σε μειώσεις τιμών, προσφορές, ενώ προχώρησαν και στην κλασική μέθοδο των προεκπτώσεων. Προέτρεψαν τους καταναλωτές να σπεύσουν σε κρατήσεις των ειδών που θέλουν και στη συνέχεια να προχωρήσουν σε αγορές από σήμερα με τιμές μειωμένες.
Από την άλλη πλευρά, τα νοικοκυριά βλέπουν πολύ θετικά τις μεγάλες μειώσεις που κάνουν οι επιχειρήσεις αναγνωρίζοντας τις ευκαιρίες. Ωστόσο, η οικονομική κρίση, οι αλλεπάλληλοι φόροι, η ανεργία που έχει "πλήξει" πολλές οικογένειες θα αναγκάσουν τους καταναλωτές σε περιορισμένα ψώνια και σε αγορές μόνο των απολύτως αναγκαίων. Ο χειμώνας που ακολουθεί θα είναι βαρύς και οι εκπτώσεις προσωρινή παρηγοριά του πληττόμενου καταναλωτή.


Δεν υπάρχουν σχόλια: